نحوه افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده

 

روش های افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده
روش های افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده

 

روش های افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده

 

بالاتر بردن سرمایه شرکت های سهامی با استفاده از روش های متنوع میسر می شود. افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده یکی از بهترین روش هایی می باشد که امروزه بسیاری از افراد از این روش استفاده می کنند. در این روش نیاز است که یک سهامدار جدید را به شرکت اضافه کنید. هر یک از افرادی که در شرکت هستند به میزان سهم شان از شرکت طلب دارند. در این مطلب می خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا سرمایه خود را با استفاده از مطالبات حال شده افزایش دهید.

 

شرایط و قوانین افزایش سرمایه شرکت با استفاده از مطالبات حال شده

 

برای بالاتر بردن سرمایه با استفاده از مطالبات حال شده باید در مورد شرایط و قوانین آن اطلاعات بیشتری به دست آورید. یکی از مهمترین شرایط افزایش سرمایه شرکت با استفاده از روش مطالبات حال شده این است که درخواست در صورتجلسه مربوط به مجمع عمومی ذکر شود. بر اساس قانون ۲۹۰ که مربوط به تجارت است باید درخواست مورد تایید قرار بگیرد.

این نمونه از افزایش سرمایه باید در مجمع عمومی تنظیم گردد. نسخه صورتجلسه شرکت را نیاز است که به اداره ثبت شرکت استان خود تحویل دهید. زمانی که درخواست تسلیم می شود باید بازرسین درخواست را مورد بررسی قرار دهند و سپس نتیجه را اعلام نمایند.. در صورتی که سرمایه قبلی شرکت تادیه نشود نمی توانید برای بالاتر بردن سرمایه اقدام کنید.

 

شرایط افزایش سرمایه شرکت با استفاده از مطالبات حال شده
شرایط افزایش سرمایه شرکت با استفاده از مطالبات حال شده

 

مدارک مورد نیاز برای افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده

 

برای افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده باید مدارکی که مورد نیاز می باشد را تحویل دهید. آخرین روزنامه ای که مربوط به تغییرات مجمع عمومی است را باید تحویل دهید. تمامی اظهارنامه هایی که مربوط به شرکت سهامی است را باید تحویل دهید تا مورد بررسی قرار گیرند.

اگر می خواهید از وکیل استفاده کنید با وکالت نامه را تحویل مجمع دهید. از صورتجلسه شرکت باید رونوشت های با کیفیتی را آماده کرده و تحویل دهید. دو نسخه از اظهارنامه ای که مربوط به افزایش سرمایه می باشد را باید تحویل دهید تا بررسی شود. تمامی مدارک هویتی که مربوط به سهامداران است را باید تحویل دهید تا بررسی شود.

 

اظهارنامه افزایش سرمایه شرکت با استفاده از مطالبات حال شده

در اظهارنامه ای که مربوط به افزایش سرمایه با مطالبات حال شده می باشد باید ریز سهام هم وارد شود. سهم هر یک از افرادی که سرمایه گذار هستند باید به تفکیک وارد شود. ارزش اسمی سهام باید دقیقا مشخص شود. شناسه ملی یکی از مهمترین مشخصات شرکت می باشد که شما باید برای افزایش سرمایه آن را تحویل دهید. تاریخ مجمع عمومی که در آن زمان افزایش سرمایه شکل گرفته است باید ارائه شود. نوع سهامی که به شرکت وارد می شود ممکن است بی نام، با نام یا ممتاز باشد.

بر همین اساس باید دقت داشته باشید که به خوبی این مسئله را بررسی کنید. در افزایش سرمایه با استفاده از روش های متنوع دو نسخه ای که مربوط به اظهارنامه و صورتجلسه می باشد را باید به طور کامل تحویل دهید.

 

مدارک لازم افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده
مدارک لازم افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده

 

مراحل افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده

 

بعد از تکمیل کردن مدارک باید با مراحل افزایش سرمایه شرکت از طریق مطالبات حال شده آشنا شوید. بر اساس نوع افزایش سرمایه ای که برای آن اقدام نموده اید باید از صورتجلسه ای که مربوط به سهام است استفاده نمایید. تنظیم کردن صورتجلسه مهمترین مرحله ای است که اهمیت زیادی دارد. صورتجلسه ای که مربوط به بالاتر بردن میزان سهام می باشد در مجمع عمومی تنظیم خواهد شد. در قسمت ذیل صورتجلسه باید امضاء هر یک از سهامداران و هیئت مدیره وارد شود. بعد از آماده کردن هر یک از مدارک باید آنها را در سامانه ثبت شرکت ها ارسال کنید.

میزان سرمایه قبلی شرکت، شماره ثبت شرکت، اطلاعات هویتی و … را باید وارد کنید تا بازرسین اطلاعات را بررسی کنند. بعد از اینکه مدارک را ارسال کردید می توانید رسید پذیرش آن را دریافت کنید. در پوشه ای که مخصوص ثبت شرکت ها می باشد باید هر یک از تغییرات شرکت را به خوبی بررسی کنید.

 

در چه شرایطی شرکت ها باید برای افزایش سهام اقدام کنند ؟

زمان تاسیس هر یک از شرکت ها سرمایه نیاز است که از پنج میلیون ریال آغاز شود. البته باید بدانید که سرمایه شرکت های سهامی خاص نباید از میلیون کمتر باشد. اگر بعد از ثبت شرکت سرمایه به هر دلیلی کمتر شود باید برای بالاتر بردن میزان آن اقدام کنید. در غیر این صورت فرد متقاضی باید در زمان مقرر شرکت را به یکی دیگر از شرکت ها که در قانون ۲۰ تجارت ذکر می شود تغییر دهد. در صورتی که نوع شرکت تغییر نکند هر فرد و یا شرکت ذی نفعی می تواند درخواست دهد که صلاحیت شرکت از بین برود. بنابراین میزان سرمایه شرکت باید از استاندارد قانون تجارت تبعیت کند و کم نشود.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان