هزینه ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص و مسئولیت محدود

 

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری
هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

 

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

 

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری با توجه به متغیرها و عوامل مختلفی که بر سر راه شرکت و گاها مشکلات شرکت ممکن است به وجود بیاید متفاوت است که می توانند روی هزینه تاثیر مستقیم گذاشته و آن را افزایش یا کاهش بدهند. مثلا اگر چنانچه شما شرکت پیمانکاری سهامی خاص یا با مسئولیت محدود تاسیس می کنید نیاز به سرمایه اولیه ۱۰۰ هزار تومان دارید. اما شما هر قدر که این سرمایه اولیه را بالاتر بگیرید روی هزینه ثبت شرکت پیمانکاری نیز اثرگذار است. شرکت مورد نظر شما از هر نوعی که باشد تعرفه خاص خود را دارد. البته تورم را نیز نباید از نظر دور داشت؛ که خود عاملی است که باعث افزایش هزینه ها می شود. که این افزایش هزینه ها شامل ثبت شرکت و روزنامه ها هم می شود. چون یکی از مدارک ثبت شرکت پیمانکاری درج آگهی در روزنامه رسمی است.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری مشتمل بر یک سری خدمات است که به مشتریان خاص خودش ارائه می شود که نوع این خدمات و میزان مبلغی که دارند با هم تفاوت دارد. در ثبت هزینه های یک شرکت باید صداقت وجود داشته باشد. و مشخص شود هر هزینه بابت چه چیزی است. شرکت هایی که طبق اصول برنامه ریزی خاص و مدون دارند در جدولی به نام جدول برآورد هزینه ها شرح تمام هزینه های شرکت را به شکل جامع و گردآوری شده ثبت می نمایند.

 

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری در شرکت های سهامی خاص

 

به دلیل اینکه تعداد شرکا در شرکت سهامی خاص بیشتر از شرکا در شرکت با مسئولیت محدود است بنابراین بسیاری از موسسان شرکت پیمانکاری برای ثبت شرکت سهامی خاص هزینه بیشتری را در نظر می گیرند. اما در بعضی شرکت ها نیز هزینه یکسانی را برای هر دو تعیین می کنند. توجه داشته باشید که در میزان برآورد هزینه برای شرکت های سهامی خاص، هزینه های نامبرده از ابتدای تقاضا تا مرحله آگهی در روزنامه است. در بدو امر و قبل از هر اقدامی ابتدا شرکا باید هدف خود را مبنی بر تاسیس شرکت با سهامی خاص یا مسئولیت محدود مشخص نمایند و تعیین کنند که در کدام یک از این دو می خواهند فعالیت نمایند.

 

توصیه ما در درجه اول

  • شرکت سهامی خاص است. چرا که اشخاص مناقصه گذار برای شرکت های پیمانکاری سهامی خاص اعتبار بیشتری را در نظر می گیرند. و علت این امر پر واضح است. چون این شرکت ها برخلاف شرکت های با مسئولیت محدود دارای سرمایه اظهاری نبوده و ۳۵ درصد سرمایه باید در هنگام اجرای ثبت و ۶۵ درصد آن نیز ظرف یک سال در یک حساب جاری واریز شود.
  • یکی از علل دیگر این است که بر کار شرکت های سهامی خاص نظارت بیشتری می شود.

در شرکت های سهامی خاص هر سال یک بار بازرسین و هر دو سال یک بار مدیران و موسسان تمدید می‎گردند. پس این شرکت ها دارای دوره ای به نام دوره حیات هستند. در ضمن هر سال اعضای شرکت با تشکیل جلسه ترازنامه مالی شرکت را مورد بررسی قرار می دهند. به طور خلاصه می توان گفت این شرکت ها همیشه مورد کنترل قرار می گیرند. پس بازرس در شرکت های سهامی خاص نقش برجسته و پررنگی دارد. به این دلایل شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت های با مسئولیت محدود ارجحیت بیشتری دارند.

بررسی و برآورد دقیق هزینه ثبت شرکت پیمانکاری یکی از اقدامات مهمی است که متقاضیان ثبت شرکت از همان ابتدا باید انجام دهند. که این کار متضمن داشتن دانش و آگاهی کافی در ارتباط با چند و چون ثبت شرکت و از صفر تا صد آن است.

 

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری در شرکت های با مسئولیت محدود

 

  1. هزینه ای برای مشاوره تخصصی با مشاوران حقوقی خبره و با تجربه در نظر گرفته می شود.
  2. هزینه ای برای مشخص کردن نام شرکت در نظر منظور می شود.
  3. هزینه تجهیز اقلام اداری از قبیل پاکت پستی، برگه، پوشه، گیره، برچسب و غیره
  4. هزینه ای بابت حق الوکاله وکیل
  5. هزینه ای بابت پرداخت حق ثبت

بعد از انجام مراحل ثبت دو هزینه چاپ در روزنامه باقی می ماند؛ یکی هزینه چاپ در روزنامه رسمی و یکی هزینه چاپ در روزنامه کثیرالانتشار. هزینه چاپ در روزنامه رسمی برای همه آگهی ها یکسان و ۲۶۸ هزار تومان است. برای روزنامه کثیرالانتشار هم از همان  ۲۶۸ هزار تومان شروع می شود ولی بسته به حجم آگهی متفاوت است.

آن چه که در هزینه ثبت شرکت پیمانکاری اهمیت دارد تخمین هزینه های آن است. برای این کار باید موسسان از هزینه های سال جاری مطلع باشند. زیرا با وجود این اطلاعات در درجه اول می توانند بر درآمد خود به خوبی کنترل داشته باشند و دیگر اینکه متقاضیان بعضی شرکت ها، به برخی شرکت های دیگر هزینه ای پرداخت می کنند که یک سری کارها را برای آنها انجام دهند. در صورت آگاهی از هزینه ها می توان دریافت که استخدام چنین شرکت هایی مقرون به صرفه است یا نه.همچنین بعد از تاسیس میتوانید درخواست به اخذ رتبه پیمانکار فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان